Цього разу наші читачі, які є ВПО, можуть отримати дуже вичерпну інформацію щодо "знижок" на комунальні послуги. Важливо розуміти та знати, як для цього потрібні документ, а також куди з цим усім поводитися.

Про це стало відомо завдяки інформації на Соціальному порталі.

Оформлення документів, скріншот: YouTube

Питання забезпечення доступної оплати житлово-комунальних послуг є одним із ключових для громадян України, особливо в умовах збройного конфлікту.

Постійне зростання тарифів та обмеженість доходів населення створюють серйозні фінансові труднощі, що особливо гостро відчувається тими, хто був змушений залишити свої будинки та облаштовуватись на новому місці.

Популярні новини зараз

Нові тарифи залишать без заощаджень: як зміняться платіжки за вивіз сміття

Коли пролунає останній дзвоник в українських школах: названо дати

Пенсіонерів розчулили новиною: хто у червні отримає доплату 1500 грн

Постійна процедура більше не буде катуванням: українцям пояснили прості рішення щодо лічильників

Показати ще

Для внутрішньо переміщених осіб (ВПО) доступ до субсидування комунальних платежів має особливе значення. Надання такої допомоги державою дозволяє пом'якшити фінансовий тягар для цієї категорії громадян, які вже зіткнулися з багатьма соціально-економічними проблемами внаслідок вимушеного переселення.

Оформлення документів, скріншот: YouTube

Зазначимо, що ВПО можуть отримувати житлову субсидію, навіть якщо вони не зареєстровані в приміщенні, яке орендують.

При цьому головною умовою отримання субсидії ВПО є сума, яку сім'я сплачує за комунальні послуги. Якщо ця сума становить понад 15% від сукупного доходу сім'ї, ВПО мають право отримувати субсидію від держави.

До того ж, переселенців досить часто турбує питання, які саме виплати для ВПО треба зараховувати до сукупного доходу сім'ї, щоб отримати субсидію.

Зокрема, до сукупного доходу сім'ї входить:

- зарплата;
- пенсія;
- винагорода за контрактом чи цивільно-правовим договором;
- стипендія;
- дивіденди та відсотки з інвестицій;
- будь-які виграші та призи;
- авторські виплати;
- прибуток від надання в оренду майна чи землі;
- прибуток від продажу чи обміну нерухомості;
- прибуток від операцій із цінними бумагами;
- прибуток від діяльності ФОП чи самозайнятості;
- виплати з безробіття;
- гроші, що надійшли на рахунок з-за кордону.

А ось фінансову допомогу від міжнародних організацій, БФ та держави у суму доходу не включають. Тобто допомога на проживання для ВПО, виплати від ПРООН, Червоного хреста, БФ "Карітас" при розрахунку сукупного доходу сім'ї не враховуються.

Оформлення документів, скріншот: YouTube

Отже, до сукупного доходу сім'ї не входять:

- одноразові виплати від держави (наприклад, при усиновленні дитини чи при отриманні звання Мати-Героїня);
- пенсії, стипендії та інші державні виплати, що призначені сиротам;
- виплата від держави дітям, чиї батьки не сплачують аліменти;
- виплати від БФ та міжнародних організацій ВПО;
- Допомога з проживання ВПО;
- житлова субсидія;
- "пакет малюка" та "соціальна няня".

Однак, зверніть увагу, що у призначенні субсидії можуть відмовити, якщо хтось у сім'ї має депозити на суму від 100 тисяч гривень, автомобіль не старше 5 років, купував чи продавав квартиру, а також через заборгованість з оплати комунальних послуг чи аліментів за 3 та більше місяців.

Для оформлення житлової субсидії можна подати відповідну заявку так:

- онлайн (скористатися сервісом Дія, сайтом ПФУ або його мобільним додатком);
- офлайн (звернутися до ЦНАПу або сервісного центру ПФУ).

Оформлення документів, скріншот: YouTube

Для цього потрібно зібрати необхідні документи:

- заяву на отримання субсидії (встановлений зразок можна завантажити тут);
- Декларація про доходи певного зразка для отримання субсидії (можна завантажити тут);
- Довідку про склад сім'ї видає департамент соціального захисту;
- довідка ВПО (видає департамент соцзахисту або оформляється онлайн у Дії).

Довідка про склад сім'ї діє до моменту зміни місця реєстрації. Тобто, наприклад, не можна отримати її у Сумах, а надавати її для отримання субсидії у Полтаві чи навпаки.

Оформлення документів, скріншот: YouTube

Таким чином, за наявності всіх документів, їх можна завантажити у Дії при поданні заяви на субсидію або надати особисто під час відвідин ЦНАПу чи ПФУ.

Нагадаємо, подаєте документи – отримуєте знижку: хто може набагато менше платити за комуналку.

Раніше повідомлялося, "система на межі": що може врятувати Україну від тотальної пітьми.

Також, українці можуть залишитися без опалення та гарячої води: комунальники попередили про ризики.