Для всіх наших дорогих та шанованих читачів, які на практиці знають, що таке заправляти авто є дуже важлива інформація. Так, директор консалтингової групи А-95 Сергій Куюн розповів про підвищення цін на пальне, яке очікують уже за місяць.
Він також пояснив, через що виникло рішення про збільшення акцизів на пальне та від чого залежить їхній реальний вплив на ціни споживачів. За його словами, мотивація та мета українського уряду абсолютно зрозумілі.
Про це Сергій Куюн розповів у новому ефірі YouTube-каналу "Україна на часі".
"У країні йде війна. Державний бюджет є єдиним джерелом фінансування нашої армії. Західні гроші вони цільовим чином передбачаються не для військових потреб. Відповідно, перед бюджетом стоїть завдання фінансувати нашу оборону і всі розуміють, що ця справа недешева. У Кабміну просто не залишається іншого. виходу, як піднімати податки і таким чином, щоби все населення фінансувало утримання нашої оборони", - пояснив експерт.
Масштабне березневе підвищення пенсій: 2300 отримають не всі
Не наплутайте з показниками лічильників цього місяця: Нафтогаз звернувся до українців
Долари з "заначки" можуть розчарувати: почали діяти нові правила обміну валюти
В Україні 60-річні більше не зможуть вийти на пенсію: коли та як зміняться вимоги до стажу
Сергій Куюн повідомив, що наразі у законопроекті, який передано до парламенту, передбачено, що у разі ухвалення перший етап підняття акцизів відбудеться 1 липня.
"Податкова складова на бензин зросте на півтори гривні, на дизпаливо - на 2, на скраплений газ - на 5 з половиною гривень за один літр. Не факт, що саме так зростуть ціни, оскільки в ціні пального податкова складова - вона не єдина. Насправді, найбільш суттєва складова - це закупівельна вартість. Якщо буде на момент запровадження акцизу зниження цін на нафту у світі, на нафтопродукти, то щодо бензину і дизпалива, я думаю, ми взагалі не відчуємо жодних змін. Скраплений газ безумовно додасть у ціні. Але знову ж таки - навіть розрахунки показують, що газ все одно залишиться вигідним порівняно з бензином. Тобто його вартість від бензину становитиме 55-57 відсотків. Це означає, що ті, хто має сьогодні газобалонне обладнання і використовує скраплений газ, вони продовжать економити", - зазначив експерт.
Головною відмінністю цього законопроекту від Кабміну є те, що фактично він встановлює однакове податкове навантаження на всіх споживачів, наголосив експерт.
"Незалежно від того, яке пальне ти використовуєш - бензин, дизпаливо чи скраплений газ, кілометр шляху буде всім коштувати однаково. Тобто однаковим буде податкове навантаження на кожного. Тому що сьогодні вчетверо вищий податок на бензин, ніж на скраплений газ, і відповідно, якщо ми говоримо про бюджетні потреби, то умовно зі споживача скрапленого газу бюджет може закупити один бронежилет, а зі того, хто їздить на бензині, закупити чотири. Чому така різниця, коли люди в принципі використовують пальне для пересування з точки А в точку Б, чесно кажучи, не зовсім зрозуміло. Зараз Кабмін цю несправедливість ліквідує і, відповідно, зараз усі, хто за кермом, усі, хто споживає пальне, будуть платити однаково. Я вважаю, що це сьогодні дуже важливе рішення, коли всі братимуть однакову участь у фінансуванні нашої оборони", - резюмував Сергій Куюн.
Нагадаємо, МВС хоче стягувати нову плату за обов'язковий техогляд: цифри.
Раніше повідомлялося, експерт пояснив, чому краще не заправлятися на "дешевих" заправках: тільки гірше зробите.
Також, підвищити податки на автогаз хочуть у 5 разів: наслідки, мало сказати, неприємні.